lördag 26 februari 2011

Bokrea


Idag har jag varit på Bokrea, det var först inte mitt primära ärende, medicinen var slut till min hustru, men på apoteket var det 15 st före mig i receptkön och då beslöt jag att gå till bokhandeln i 15 minuter och sedan återvända till apoteket. I bokhandeln fanns ett stort utbud på olika teman, men jag fastnade för en text- och bilderbok om Kina, som är aktuellt i många sammanhang idag. Den snabba ekonomiska utvecklingen ger västvärlden vibbar om en tuff framtid. Boken är utgiven Av Prisma år 2008, så den har fått med mycket av det senaste som hänt. Efter mina ärenden gick färden till en smörgåsbordsfest med påföljande semlor och kaffe. Det var en väninna till IBM, som höll hov. IBM kunde inte vara med, nästa gång är det min tur om jag räknat rätt på turordningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar