fredag 18 februari 2011

Farlig last 2

Rökaren får allt mindre plats i vårt samhälle. Friheten har begränsats till rökning utomhus, dessutom framhävs faran med passiv rökning, som om den vore skadligare än själva rökningen. Det är inte särskilt muntert att inandas förbrukat syre från någon annans utandning men det är man inte så nog med vid kyssar. Finspångs kommun har infört rökförbud inomhus. Nu kan personalen ses stå och röka i ett garage beläget i källaren under Kommunhuset. Något förbud mot kyssar har inte ännu publicerats i den lokala blaskan.

2 kommentarer:

  1. Hej Lennart
    Visserligen har jag aldrig förstått mig på rökning fast jag har testat ibland. Men det var länge sedan. Hetsjakten på rökare förstår jag mig inte heller på.
    Nisse

    SvaraRadera
  2. Hej Nisse!
    Jag har själv slutat sedan 1975, men tycker ändå att det drivs för långt i det klimat vi har.

    SvaraRadera